الصفحة الرئيسية

الكلية الجامعية - الوجه \ اللغات والترجمة

نعمات إدريس محمد سعيد عمر

نسبة اكتمال الملف الشخصي
الجنسية السودانية
التخصص العام اللغة الانجليزية وآدابها
التخصص الدقيق لغة إنجليزية
المسمى الوظيفي أستاذ مساعد
الدرجة العلمية (المرتبة) دكتوراه

نبذه مختصرة

University of Tabuk Department of Languages and Translation (Alwajh)Tabuk, Saudi Arabia Position Supervisor of Languages and Translation Department Description The supervision of the depof English language in the college of Alwajh Branch

المؤهلات العلمية

الدكتوراه في اللغة الإنجليزية دكتوراة في اللغويات التطبيقية اللغة الانجليزية

الاهتمامات البحثية

اللغويات التطبيقة

الخبرات والمناصب الإدارية

مشرفة قسم اللغات والترجمة

الجدول الدراسي
اليوم المادة الوقت
من إلى
الأحد لغويات علم الدلالة 08:00 10:00
الأحد لغويات تحليل الاخطاء 10:00 11:00
الأحد اللغة الانجليزية للغات والترجمة 12:00 17:00
الأحد لغويات نحو وصرف 14:00 16:00
الإثنين اللغة الانجليزية للغات والترجمة 12:00 17:00
الثلاثاء لغويات علم الدلالة 08:00 10:00
الثلاثاء لغويات تحليل الاخطاء 10:00 11:00
الثلاثاء اللغة الانجليزية للغات والترجمة 12:00 17:00
الثلاثاء لغويات نحو وصرف 14:00 16:00
الأربعاء اللغة الانجليزية للغات والترجمة 00:00 17:00
الخميس لغويات علم الدلالة 08:00 10:00
الخميس لغويات تحليل الاخطاء 10:00 11:00
الخميس قواعد متقدمة 12:00 14:00
الخميس لغويات نحو وصرف 14:00 16:00
الأبحاث والمؤلفات
  • TROUBLES ARABS HAVE WHEN LEARNING ENGLISH: A CASE OF THE DEPARTMENT OF ENGLISH IN ALWAJH COLLAGE TABUK UNIVERSITY STUDENTS
  • ENGLISH IN ALWAJH COLLAGE TABUK UNIVERSITY STUDENTS TROUBLES ARABS HAVE WHEN LEARNING ENGLISH: A CASE OF THE DEPARTMENT OF
جوائز التميز
  • عضو هيئة التدريس المتميز 2019
المشاريع البحثية
اسم المشروع وصف المشروع
THE ROLE OF COGNITIVE PSYCHOLOGY IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES Psychologists have had an interest in the cognitive processes involved with language that dates back to the 1870s, when Carl Wernicke proposed a model for the mental processing of language Current work on language within the field of cognitive psychology varies widely Cognitive psychologists may study language acquisition individual components of language formation (like phonemes), how language use is involved in mood, or numerous other related areas Cognitive psychology refers to the process that people process the information symbol by brain and its main theoretical goal is to explain the information processing method during human activity In English teaching, cognitive psychology pays more attention to the driving role of concept and situational role of textbook, which is the further development of students’ intelligence for the purpose of improving students’ competence for language use At present, psychological cognition discipline and English teaching activity form a new teaching method, which is to analyze the influence of students’ learning experience and learning method on the academic performance by studying the relevant theoretical factors in English teaching From the perspective of cognitive psychology, the analysis and study of English teaching activity can better connect the two disciplines and better serve the English teaching Much of the current study regarding metacognition within the field of cognitive psychology deals with its application within the area of education Being able to increase a students metacognitive abilities has been shown to have a significant impact on their learning and study habits
معلومات التواصل
البريد الإلكتروني : nomer@UT.EDU.SA
5051